1
دانش آموخته فلسفه و کلام اسلامی/دانشگاه پیام نور مرکز قم
2
دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه و مدرس حوزه
چکیده
پژوهش حاضر در صدد روشن شدن این مسئله است که علم به طور مطلق مورد تائید قرآن و اهلبیت (ع) است یا اینکه باید دارای شاخصههایی باشد؟ مطالعه حاضر به روش توصیفی از نوع اسنادی و با جستجو در منابع کتابخانهای (مکتوب و الکترونیکی) صورت گرفته است. قرآن و اهلبیت (ع) هر دو، نسبت به علم موضع ویژهای دارند و انسان را به علمی خاص رهنمون میکنند که بعد مادی و معنوی را توأمان داشته باشد و آن علم از سرچشمه دین نشأت گرفته باشد. البته نسبت به علوم دیگر علمی که در راستای تحقق اهداف اسلام باشد را با رعایت جانب احتیاط مجاز میدانند. در تدوین علوم انسانی اسلامی هم از نظر روش و هم محتوا، قرآن اهلبیت (ع) محوریت دارند، در عصر غیبت نباید انتظار داشت که بتوان علوم انسانی کاملاً اسلامی بیقید و شرط تولید و تدوین کرد اما برای رسیدن به این هدف باید تلاش کرد و در بحث علوم انسانی غیر اسلامی باید استراتژی «اکل میته» را مدنظر قرار داد و گزینش را لحاظ نمود.
فرشادنیا, یوسف و امیری فرد, عبد العلی . (1396). آموزههای قرآن و معصومین علیهم السلام در مسئله علم و ضرورت آن در تدوین علوم انسانی اسلامی. مطالعات حدیث پژوهی, 2(3-4), 130-146.
MLA
فرشادنیا, یوسف , و امیری فرد, عبد العلی . "آموزههای قرآن و معصومین علیهم السلام در مسئله علم و ضرورت آن در تدوین علوم انسانی اسلامی", مطالعات حدیث پژوهی, 2, 3-4, 1396, 130-146.
HARVARD
فرشادنیا, یوسف, امیری فرد, عبد العلی. (1396). 'آموزههای قرآن و معصومین علیهم السلام در مسئله علم و ضرورت آن در تدوین علوم انسانی اسلامی', مطالعات حدیث پژوهی, 2(3-4), pp. 130-146.
CHICAGO
یوسف فرشادنیا و عبد العلی امیری فرد, "آموزههای قرآن و معصومین علیهم السلام در مسئله علم و ضرورت آن در تدوین علوم انسانی اسلامی," مطالعات حدیث پژوهی, 2 3-4 (1396): 130-146,
VANCOUVER
فرشادنیا, یوسف, امیری فرد, عبد العلی. آموزههای قرآن و معصومین علیهم السلام در مسئله علم و ضرورت آن در تدوین علوم انسانی اسلامی. مطالعات حدیث پژوهی, 1396; 2(3-4): 130-146.